بهرادبهراد، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره

بهراد من

رشد ذهنی کودک

1390/4/7 17:31
نویسنده : ریحانه
422 بازدید
اشتراک گذاری

كودك از بدو تولد شروع به فهميدن مي كند . روز اول گوش مي كند روز سوم وقتي كه با او صحبت مي كنيد گوش مي دهد و واكنش نشان مي دهد. روز نهم چشمانش به سمت صدا حركت مي كند.روز چهاردهم مادر خود را مي شناسد.روز هيجدهم صدا در مي آورد و روز بيست وچهارم با شنيدن صداي مادر دهان خود را تغيير شكل مي دهد.براي پرورش رشد ذهني كودك در اين مرحله به نكات ذيل توجه داشته باشيد :

1. كودك از فاصله 25 سانتي متري قادر به ديدن اشياء رنگي مي باشد .بنابراين اشياء رنگي يا انگشتان خود را درهمين فاصله براي او تكان دهيد . 2

. سعي كنيد كودك تمام علايم و حركات را ببيند .

3. حواس كودك را تحريك كنيد .

٤. با كودك صحبت كنيد و براي او آواز بخوانيد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نی نی توپولی
9 تیر 90 15:58
خاله جون بدو نی نی بیار مردم از انتظار...
مریم
10 تیر 90 19:46
سلام ریحانه جونم حوبی؟ من هم 60 کیلو بودم که با ویار شده بودم 59 کیلو و الان 64 کیلو هستم . وای عزیزم 70 ؟؟؟؟ تو این سه چهار ماه باقی مونده میخوای چیکار کنی؟ خیلی سنگین نشدی؟ من با 64 کیلو احساس سنگینی میکنم . نکنه من کم وزن اضافه کردم . شوهرم به شوخی همش میگه اگه نی نی توپول موپول نیاری میکشمت !
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بهراد من می باشد